Wednesday, September 21, 2011

jamuan raya berunsur rasuah??

ha cmna 2 jamuan ade rasuah plak??die bg makn ape??hahah..mcm2 da skrg ni..cube la kalau buat sesatu 2 ikhlas sket bole x??ni buat benda ade je nak mintak balasan..haisyoo..tolong la..ni kes jamuan raya kat taman aku la ni..jamuan raya anjuran PAS..sila paham ye..ANJURAN PAS..clear x??hahaha..mmg meriah la nmpk..malam ni jamuan nye..khemah bkn main lagi..banyak..siap bakar lemang bagai..mcm nk raye..cm 2 la..mmg meriah..org2 taman pon siap datang lagi tlg nak bakar2 sume..ptg smlm aku lepak la ngan mkcik2 taman aku dgr dorang borak2..aku ni suke lpk2 ngan dorang..ngn org2 tue ni lpk srnk gak kdg2..heee..ade la sorg mkcik ni abg die salah sorg yg anjurkan jamuan 2..org kuat pas la kononnya..

cik mah : jom kite g ramai2 malam esk ye
cik ana : eh mesti la pegi..makan free kot ( sambil gelak terkikik2)
cik mah : tak kan dtg mkn saja je kot..paham2 la ye
cik ana : *melopong smbil tercengang2
cik mah : ala paham2 la..nnt undi la PAS
cik ana : amboi2..ni buat jamuan sbb nk pncing undi ke?hello..pen dan kertas kat tangan kteorg..suke hati kite la nk undi sape



pas 2 aku plak yg melopong smbil tercengang..hahahha..da rase da ni akan ade perdebatan..aku bla jela pas 2 xmo aku masuk cmpur da..suke2 je plak nk suh kite undi die..mcm2 skrg kan..korang prasan x bile sampi time mngundi cmna??ade je cara dieorg nk tarik undikan..ni da gtau cara2 dorang tarik undi..aku xkhusus kan pada PAS ok..umum..sila paham UMUM..

  • mcm kat atas la..buat jamuan bagai
  • pegi kat kawasan2 pendalaman bantu org2 yg kurang mampu
  • g repair rumah2 org yg rosak
  • g lawat tempat2 yg xpernah dorg pegi
ha ni la antara contoh2 cara nak tarik undi..heee..harap aku xkene gam pas ni pas tulis cmni..nk bukak mate sket..bile nk buat sesatu 2 tolong la ikhlas ye..jangan la ade niat lain di sebalik kebaikan yg korang buat 2..

No comments:

Post a Comment