Tuesday, July 24, 2012

Dengar bole percaye JANGAN!

Pernah tengok tak orang yg buat tilik2 nasib tu?? Ha ni nak cerite. Kalau nk g tgok nasib ke ape ke jangan la g kat orang2 yang macam tu. Korang percaye ke nasib korang dengan hasil kajian orang yg hanye melihat pada tapak tangan korang? Gile sape percaye. Dengar je tak ape. Tapi jangan percaye la. Syirik!

Ni nak cite. Ade la satu hari tu aku ade excibition. Tapi satu hari jela. Booth aku bersebelahan dengan satu booth yang aku tgok agak menarik. Tapi yang jage booth tu ade sorang je. Seorang makcik tue yang aku tgok muke die lembut je. Die jual bunga. Bukan bunga hidup. Bunga yg da mati n kering pastu die buat la corak dengan menggunakan bunga mati n kering tu. Atas meja die ade banyak hasil karya die la.

Tak lama aku dok tibe2 die panggil aku. Aku pon pergi la kat die. Die suh aku pilih salah satu dari karya yang ada atas meja tu. Die kate pilih yang betul2 berkenan di hati. Aku pon pilih la satu. Rupenya die tgok nasib n perwatakan aku melalui dari ape yang aku pilih tadi. Ni antare ape yg die cakap.

- Ade satu peristiwa hitam dalam hidup aku sebab ade titik itam dalam gambar tu.
- Aku ade ramai peminat yang tengah tggu aku. Ni betol ni! Hahah. Nak guling2 time tu.
- Kerjaya aku semakin meningkat.
- Ade orang yang tengah dengki dengan aku.

Ade la lagi benda2 yang die cakap. Aku da xbrape nak igt. So pade rakan2 sume. Sile jangan percaye dengan benda2 macam ni sume ye. Kita hanya bole percaye pada yang satu. Tu kat atas sana tu. Moge korang tak terpesong. Pesanan untuk korang n diri aku sendiri.

No comments:

Post a Comment