Wednesday, January 26, 2011

mistake??

adoi..aku klu da wat mistake ni mmg aku rse down la...xske ouh klu de wat silap ni...
cmni cte nye..td pas lunch aku pon ngn bangge la msok opis kn..sbb sblm kua lunch td aku da sttle kan kje aku dulu..tbe2 aku msok bos da menunggu..ngn mke ala2 nk mrh xmrh die 2 kan..aku pon senyum jela..maklum la mke aku kn manis..sntiase senyum..huhuhuhu...die relax lg..pas aku da dok kt meje aku die pon dtg kat aku...

Bos: arm,smlm kamo siap kan document ade brape??
Aku: 141 bos..knpe ye???
Bos: kenape dalam system ade 143??
Aku: eh yeke bos..npe lak leh tmbh lg due?mane dtg nye??
Bos: aik..kamo bleh tnye saye mane dtg nye lg due??
Aku: ops sorry bos ..saye cek dlu..

aku ngn rase berdebar2 g la bukak system...ye ar mmg ade 143..adoi mne lak dtg nye lg due ni..sgt gampang ouh..ble bos da soal cm 2 phm2 la ye kawan2..nk memerli aku la 2...carik punye crik ade lg due document dalam laci aku..adoi...pe aku nk jwb ni..

Aku: bos...*sambil muke senyum2 kambing..ade dalam laci saye bos..
Bos: datang dari langit ke document 2..
Aku: mintak maaf bos..saye slh..sy xcek btol2..

pas 2 ape g..kene potong gaji ke???kene benti keje ke???owh tidak la begitu kejam bos aku 2..xyah la aku mention kan dialog die ye..malu weh..huhuhuhu..ngan pnoh perasaan sabar aku pon tadah jela tlinge aku yang cumil ni dengar bebelan dari bos aku 2..document 2 penting..klu xanta nanti agent bebel kat die..2 yang die lepas kan bebelan power die kat aku td..opismate aku da gelak2 je tgok aku kne bebel..clake kowng kan..xpe2..t aku lak nk glak tgok ko kne bebel..sabar ye arm...

nak xnak terpakse la aku berkejar kat subang td anta document 2..nsb baik sempat lagi..xdela aku kne bebelan yang lagi dasyat dari bos aku...nape lak aku skg ni..asek lupe je..bnde penting pon aku da xigt..masak aku klu document 2 xsempat td...

so,peringatan kepada kawan2 sekalian..buat kerje bia teliti ok..jgn kalut smpi terlupe kje xsttle lg...
peringatan pade aku jugak ye..pasni buat baik2 ye En. Arm... ... .. ..

3 comments:

  1. hoh!! kamu pelupe habes ouhh skrg..
    camneeeee niiiiii....!!! =P
    bos...rotan je dia nih!

    ReplyDelete
  2. ala xslalu pon..
    bos da abez pekik da kt tlinge ni tau..
    skt gle dgr..
    huhuhu

    ReplyDelete
  3. aku mengalami nasib yg sama lorh..
    wat mistake di pagi ari..
    nasib baik bos mention nama ke ibupejabat..
    kalu x..
    huhuhuhu

    ReplyDelete