Friday, April 15, 2011

akauntan??

ni la yg aku pling benci skali..tiap kali lps meeting pasti akan ade kerje baru utk aku..*en.bos..bole x kamo paham kite yg lemah ni..die igt kte ni ape..sume keje nk sumbat kat kepale aku ni..mggu lpas meeting aku kene jage system..sume system aku yg handle..xpecah kpale otak ni..klu silap key in die bebel kat aku..klu da xnk silap jgn la bagi sume kat aku..g la bagi kat orang lain plak..bkn aku je kje ngn awk en.bos..tadi plak dapat keje baru..lagi la pecah urat otak aku ni..die suh aku buat akaun .. Hooiii..gile ke ape..kte mne mampu..ni kes short punye pasal la ni...

pagi tadi..masok2 je en.bos da pggil masok bilik die..aku da la xlarat ni..pagi2 klu tgok mke die ade kat opis mesti ilang mud aku nk buat kerje..time hari gaji je mud aku tersangat baik bile tgok muke die..heeeee...masok2 die teros suh aku cek akaun syarikat..bile aku cek2 xsame..die plak cek..gle!!short duet..kot sket xpe..banyak ok..teros die panggil staff2 sume meeting..dan di situ la aku mendapat tugas baru..benci nye!!!!aku mne la tau sgt bab2 akaun ni..kang bertambah sangkut lagi duet tu kang..aku gak yg disalahkan..aku da ckp xmo die suh gak..cane??aku bukan en.bos yg bole lawan2 cakap..aku hanye kuli en.bos..dengan hati berat aku pon trime jela..


ha ni amek ko!!nampak x ape keperluan seorang akauntan perlukan???kakulator,sebatang pen ajaib,buku cek serbe gune,buku lejar yg sgt power ngan sebijik lappy peribadi yg comey..ouh indah nye kerje baru aku..cam harem!!xske aku tgok ni sume..tp ape aku ley buat..nk lawan xley..da bersepah tahan saitan da meje aku ok..xbersusun langsung..


smart lagi tempat tikus aku rase..sape yang ade mase terluang yg nk tlg kemaskan meje aku x??aku bg la upah..nk???nk msok blik pon xlalu da aku rse..xde mse ouh aku nk kms..pagi masok je bile da hadap pc mangkok ni mmg sampi ke petang la..time rehat aku pon da xde da skrg..juling da mate aku hadap mangkok neh..ni kem belum bukak lagi..kalau da bukak esok bkn urat otak aku je simpul..sampi ke urat kentot bole simpul ok..xsng dduk pnye pasal...en.bos..kasihan la staff kmo ni ye ..jgn la bg bale cmni lagi..xtertanggung rse...mintak jase baik en.bos bertimbang rse sedikittttt je ngn saye..ltih cmni en.bos...

4 comments:

  1. buruk ar muka ko..hahaha..
    ko kan penah amik akaun dulu...
    patutnya xde masalah kan??
    rileks beb....ko leh wat punye..boss suka keje ko, tu yang asyik bg ko keje je..hahhaa....

    ReplyDelete
  2. mmg la aku amek akaun..tp da bpe thun plak aku tggl kn akaun kn..xberkarat oatak aku nk pkir blik bab2 akaun ni..gle sungguh..xmmpu dowh aku rse..so cane ni cik pa...

    ReplyDelete
  3. cik S..xyah chaiyok2..da pning neh..kmo bkn nk tlg...meh tlg

    ReplyDelete